Leibniz-Zentrum Allgemeine Sprachwissenschaft Leibniz-Gemeinschaft

Publikationen

Auf dieser Seite finden Sie die Veröffentlichungen von ZAS-Mitarbeitern. Außerdem können Sie ZAS-Veröffentlichungen wie Jahresberichte und ZASPiL (ZAS Papers in Linguistics) einsehen.

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Plappern für die Wissenschaft – Eine App gegen die Datenlücke

Jannedy, Stefanie. 2022. Plappern für die Wissenschaft – Eine App gegen die Datenlücke.
Bericht über das Forschungsjahr 2020/2021 : ZAS ; Impressionen, 115-126.


Narrative comprehension abilities in ‚left-behind‘ ethnic minority children in China

Yang, Wenchun. 2022. Narrative comprehension abilities in ‚left-behind‘ ethnic minority children in China.
Bericht über das Forschungsjahr 2020/2021 : ZAS ; Impressionen, 127-131.


Feldforschung in Zeiten pandemiebedingter Reisebeschränkungen

Döhler, Christian. 2022. Feldforschung in Zeiten pandemiebedingter Reisebeschränkungen.
Bericht über das Forschungsjahr 2020/2021 : ZAS ; Impressionen, 132-134.


Auf den Spuren von Leibniz‘ Traum: Kindersprachen als Spiegel des menschlichen Geistes

Seidel, Maite & Uli Sauerland. 2022. Auf den Spuren von Leibniz‘ Traum: Kindersprachen als Spiegel des menschlichen Geistes.
Bericht über das Forschungsjahr 2020/2021 : ZAS ; Impressionen, 135-144.


Interview mit unserer Doktorandin Jordan Chark

Chark, Jordan. 2022. Interview mit unserer Doktorandin Jordan Chark.
Bericht über das Forschungsjahr 2020/21 : ZAS, 150-151.


Interview mit unserem Doktoranden Onur Öszoy

Özsoy, Onur. 2022. Interview mit unserem Doktoranden Onur Öszoy.
Bericht über das Forschungsjahr 2020/2021 : ZAS, 152-153.


Interview mit unserem Doktoranden Marvin Schmitt

Schmitt, Marvin. 2022. Interview mit unserem Doktoranden Marvin Schmitt.
Bericht über das Forschungsjahr 2020/2021 : ZAS, 154-155.


Interview mit unserem Doktoranden Alexander Turtureanu

Turtureanu, Alexander. 2022. Interview mit unserem Doktoranden Alexander Turtureanu.
Bericht über das Forschungsjahr 2020/2021 : ZAS, 156-157.


Children are more sensitive to the Recursive Set-Subset Ordering than to Adjective Ordering Restrictions

Bleotu, Adina Camelia & Tom Roeper. 2022. Children are more sensitive to the Recursive Set-Subset Ordering than to Adjective Ordering Restrictions. Proceedings of the Linguistic Society of America 7(1), Art. 5267, pp. 1-15.


Relative gradable adjective recursion such as 'small big big mushrooms' is more challenging for children than possessive recursion such as 'the deer’s friend’s mushrooms'

Foucault, Deborah, Adina Camelia Bleotu, Usha Lakshmanan, Emma Merritt, Roehl Sybing & Tom Roeper. 2022. Relative gradable adjective recursion such as 'small big big mushrooms' is more challenging for children than possessive recursion such as 'the deer’s friend’s mushrooms'. Proceedings of the Linguistic Society of America 7(1), Art. 5294, pp. 1-15.


Research Topic: Remote Online Language Assessment: Eliciting Discourse from Children and Adults

Gagarina, Natalia, Angel Chan & Wenchun Yang (eds.). 2022. Research Topic: Remote Online Language Assessment: Eliciting Discourse from Children and Adults. Frontiers in Communication / Frontiers in Psychology, Section Language Sciences. Lausanne: Frontiers.


Three ways of referring to discourse participants in Vietnamese

Trinh, Tue. 2022. Three ways of referring to discourse participants in Vietnamese. Journal of the South East Asian Linguistic Society 15(4). JSEALS Special Publication No. 9: Vietnamese Linguistics: State of the field, 221-230.


Two puzzles with agentive nominalizations

Alexiadou, Artemis. 2022. Two puzzles with agentive nominalizations. In Stocall, Linnaea, Luisa Martí, David Adger, Isabelle Roy & Sarah Ouwayda (eds.), QMUL Occasional Papers in Linguistics 47. For Hagit: A celebration, p. 1-22.


A note on "the gifted mathematician that you claim to be"

Grosu, Alexander & Manfred Krifka. 2022. A note on "the gifted mathematician that you claim to be". Linguistics and Philosophy, pp. 1-7.


DAS UKRAINISCHE – Eine Sprachbetrachtung mit möglichen Stolpersteinen für Deutschlernende

Gagarina, Natalia & Olena Pchelintseva. 2022. DAS UKRAINISCHE – Eine Sprachbetrachtung mit möglichen Stolpersteinen für Deutschlernende. pp. 1-11.


Additive free choice items

Fălăuş, Anamaria & Andreea Nicolae. 2022. Additive free choice items. Natural Language Semantics, pp. 1-30.


Children’s Acquisition of Referentiality in Narratives [Special issue]

Gagarina, Natalia & Ute Bohnacker (eds.). 2022. Children’s Acquisition of Referentiality in Narratives [Special issue]. First Language 42(2). London: Sage.


Grammatical Development Within a Context of Early Bilingual Education and Language Support Programs

Gagarina, Natalia & Alessandra Milano. 2022. Grammatical Development Within a Context of Early Bilingual Education and Language Support Programs. In Schwartz, Mila (ed.). Handbook of Early Language Education. Springer International Handbooks of Education, 83-116. Cham: Springer.


10 Must Knows from Biodiversity Science 2022

Leibniz-Forschungsnetzwerk Biodiversität. Thonicke, Kirsten, Thomas Hickler, Wolfgang Wende, Stephanie Kramer-Schadt, Aletta Bonn, Kim Grützmacher, Sibylle Schroer, Tonjes Veenstra, …, et al.. 2022. 10 Must Knows from Biodiversity Science 2022. Potsdam: Potsdam-Institut für Klimafolgenforschung e. V. (PIK).


The properties of the ‘(a) lua şi X’ (‘take and X’) construction in Romanian

Bleotu, Adina Camelia. 2022. The properties of the ‘(a) lua şi X’ (‘take and X’) construction in Romanian. In Giusti, Giuliana, Vincenzo Nicolò Di Caro & Daniel Ross (eds.). Pseudo-Coordination and Multiple Agreement Constructions. Linguistik Aktuell/Linguistics Today 274, 149-166. Amsterdam: John Benjamins.