Hamlaoui, Fatima. 2010. A prosodic study of wh-questions in French natural discourse. Proceedings of LangUE (2009).
Kühnlein, Peter, Anton Benz & Candace L. Sidner (eds.). 2010. Constraints in discourse 2. Pragmatics and beyond new series 194. Amsterdam: John Benjamins.
Benz, Anton. 2010. Implicatures and the recognition of speaker intentions in a game theoretic model. In Luis A. Pérez Miranda & Aitor Izagirre Madariaga (eds.). Advances in cognitive science: learning, evolution, and social action. Proceedings of the ILCLI international workshop on cognitive science, IWCogSc 10, 15-34. Bilbao: University of the Basque Country Press.
Benz, Anton & Fabienne Salfner. 2010. Beobachtungen zum Zusammenhang zwischen skalaren Implikaturen und Diskursstruktur. In Bettina Bock (ed.). Aspekte der Sprachwissenschaft: Linguistik-Tage Jena, 167-176. Hamburg: Verlag Dr. Kovač.
Bittner, Dagmar. 2010. Pronomen: Fallstudie zum Erwerb von Textstrukturierungsfähigkeiten im ungestörten Spracherwerb und bei SSES. L.O.G.O.S. INTERDISZIPLINÄR 5, 346-357.
Bittner, Dagmar & Livio Gaeta (eds.). 2010. Kodierungstechniken im Wandel: Das Zusammenspiel von Analytik und Synthese im Gegenwartsdeutschen. Linguistik - Impulse und Tendenzen (LIT). Berlin: De Gruyter Mouton.
Bittner, Dagmar. 2010. Die deutsche Klammerstruktur: Epiphänomen der syntaktischen Realisierung von Assertion und Thema-Rhema-Gliederung. In Dagmar Bittner & Livio Gaeta (eds.). Kodierungstechniken im Wandel: Das Zusammenspiel von Analytik und Synthese im Gegenwartsdeutschen, 223-247. Berlin: De Gruyter Mouton.
Bittner, Dagmar. 2010. Er versteht nichts. : Der versteht nichts. Wo ist der Unterschied? Und wie kommen Kinder drauf?. Bericht über das Forschungsjahr 2009 : ZAS ; Reflexionen, 73-86.
Siegmüller, Julia, Christina Kauschke, Susanne van Minnen & Dagmar Bittner. 2010. Test zum Satzverstehen von Kindern (TSVK). München: Elsevier.
Frey, Werner. 2010. Ā-movement and conventional implicatures: About the grammatical encoding of emphasis in German.. Lingua 120(6), 1416-1435.
Hamann, Silke & Susanne Fuchs. 2010. Retroflexion of voiced stops: Data from Dhao, Thulung, Afar and German. Language and Speech 53(2), 181-216.
Fuchs, Susanne, Melanie Weirich, Christian Kroos, Natalie Fecher, Daniel Pape & Sabine Koppetsch. 2010. Time for a shave? Does facial hair interfere with visual speech intelligibility?. Annals of Improbable Research 16(1), 6-8.
Fuchs, Susanne, Jelena Krivokapic & Stefanie Jannedy. 2010. Prosodic boundaries in German: Final lengthening in spontaneous speech. Journal of the Acoustical Society of America 127, Article 1851.
Fuchs, Susanne, Martine Toda & Marzena Zygis (eds.). 2010. Turbulent sounds. An interdisciplinary guide. Interface Explorations. Berlin: De Gruyter Mouton.
Fuchs, Susanne, Philip Hoole, Christine Mooshammer & Marzena Zygis (eds.). 2010. Between the regular and the particular in speech and language. Frankfurt/M.: Peter Lang.
Fuchs, Susanne & Martine Toda. 2010. Do differences in male versus female /s/ reflect biological or sociophonetic factors?. In Susanne Fuchs, Martine Toda & Marzena Zygis (eds.). Turbulent sounds. An interdisciplinary guide, 281-302. Berlin: De Gruyter Mouton.
Fuchs, Susanne, Martine Toda & Marzena Zygis. 2010. Preface [Turbulent sounds: An interdisciplinary guide]. In Susanne Fuchs, Martine Toda & Marzena Zygis (eds.). Turbulent sounds: An interdisciplinary guide, v-ix. Berlin: De Gruyter Mouton.
Klassert, Annegret & Natalia Gagarina. 2010. Der Einfluss des elterlichen Inputs auf die Sprachentwicklung bilingualer Kinder: Evidenz aus russischsprachigen Migrantenfamilien in Berlin. Diskurs Kindheits- und Jugendforschung 4, 413-425.
Gagarina, Natalia. 2010. Cognitive linguistics and first language acquisition (patterns of anaphora resolution). In Tanja Anstatt & Boris Norman (eds.). Die slawischen Sprachen im Licht der kognitiven Linguistik, 59-75. Wiesbaden: Harrassowitz.
Hamlaoui, Fatima. 2010. Anti-givenness, prosodic structure and intervention effects. The Linguistic Review 27(3): Mapping Asymmetries, 347-364.