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Mitarbeiter: Czapka, Sophia


18.06.2024

Czapka, Sophia, Nathalie Topaj & Natalia Gagarina. 2023. Literacy instruction and lexicon size determine bilingual reading development of Russian-German children. International Journal of Bilingualism, pp. 1-19.

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Czapka, Sophia, Nathalie Topaj & Natalia Gagarina. 2021. A four-year longitudinal comparative study on the lexicon development in Russian and Turkish heritage speakers in Germany. Languages 6 (1).

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Gagarina, Natalia, Nathalie Topaj, Dorothea Posse & Sophia Czapka. 2018. Der Erwerb des Deutschen bei türkisch- und russisch-deutsch bilingualen Kindern: Gibt es doch einen Einfluss von Sprachfördermaßnahmen?. Diskurs Kindheits- und Jugendforschung 2-2018, 191-210.

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Meinzer, Marcus, Sophia Jähnigen, David A. Copland, Robert Darkow, Ulrike Grittner, … & Agnes Flöel. 2013. Transcranial direct current stimulation over multiple days improves learning and maintenance of a novel vocabulary. Cortex 50, 137-147.